spatz : |
לי יש לפטופ של דל עם לינוקס ולא רק שתיקנו לי אותו באחריות, גם בתמיכה בטלפון העבירו אותי למישהו שמכיר לינוקס והוא ניסה לעזור ובסוף פתח תקלה ושלח אותי לדבר עם המעבדה.
איזה תקלה יש לך? מה אמרת להם בטלפון? |
Anonymous : |
שלט נופל מהחריץ - בעיית חומרה, לא מעניין אם זה חלונות או לא. אחריות בתוקף.
כונן DVD לא מזהה דיסקים תחת XP - ככה"נ בעיית תוכנה של XP (אולי firmware). צריך להיות באחריות. מקשי מולטימדיה - בעיית תוכנה. לינוקס או XP? אם זה לינוקס אז הם צודקים, לא באחריות. בכל מקרה יש בעיות עם המקשי מולטימדיה, בגלל זה הם עברו למקשים קלאסיים יותר בדגם 1555. |
Anonymous : |
דל בכל מקרה (כנראה) ימחקו לך הכל.
תגבה, תתקין את הויסטה שקיבלת מהם, תקח את המחשב לתיקון, וזהו. לא חבל על הזמן שלך? בנוסף, כדי למנוע בעיות כאלה בעתיד, תשאיר את הויסטה, צמצם את המחיצה שלה למינימום (כמה זה כבר 10גב' מתוך 150?), ואם אתה מתעקש, תגיד ל GRUB להעלות את לינוקס אחרי שנייה. (חוץ מזה שתמיד עדיף שתי מערכות הפעלה, ליתר בטחון, כדי לתקן תקלות בשנייה). |
Anonymous : |
הדבר שמפתיע אותי זה ההתעקשות על ויסטה. מה קרה XP כבר לא טוב???
(במחשבה שניה, הוא אף פעם לא היה טוב, אבל זה לא אמור לשנות להם...). |
לולי- : |
להבא, לך על מחשב להרכבה עצמית (DIY). בו אתה מקבל את מלוא האחריות ללא התניה במערכת הפעלה כלשהי.
http://linmagazine.co.il/desktop/2009/06/15/sml/diy-laptop כמו כן, דיסקים קשיחים כל כך זולים כיום שתוכל להחליף דיסק, ולהתקין על הדיסק האלטרנטיבי מה שתרצה ולשלוח אותו כך לתיקון, שומר אצלך את הדיסק הקבוע שלך עם כל החומר שאינך מעוניין לחלוק עם העולם. כבונוס תקבל עוד מדיה לגיבוי. כך בדיוק נהגתי עם נייד HP שנתגלתה בו תקלת חומרה: על הרד-דיסק קטן יחסית שיחזרתי את מערכת ההפעלה כפי שהגיעה אלי מהמפעל. החלפתי בן הכונן הרגיל והכונן עליו נערך השיחזור. כך גם שלחתי את הנייד למעבדה עם אפס דטה עליו. HP תיקנו את התקלה (החליפו לוח אם, מערכת קירור ואפילו דיסק קשיח...) והחזירו אלי את המחשב אחרי יום עבודה אחד. הם אמנם אחראים לתקלת החומרה אך הם עמדו באחריותם בצורה מעוררת כבוד. http://linmagazine.co.il/desktop/2009/06/26/sml/hp-laptop |
צפריר : |
לולי, זה לא קשור. הוא קנה מהם מחשב ללא מערכת הפעלה (כלומר: עם FreeDOS) אך עם אחריות על החומרה.
"הקטנת ראש" כזו נראית לי הפרה של תנאי האחריות. |
Anonymous : | ||
צודק, אבל לדעתי זו גישה מעשית. במקום לעלות על בריקדות - קבלתי במהירות מחשב תקין, מדיה לגיבוי, ולקח: נייד DIY. ממנו, אגב, אני מרוצה מאד, והוא עדיף מכל בחינה על מחשבי HP או DELL במחיר זהה. |
צפריר : |
אם אתה לא חושד שהבעיה קשורה לדיסק, אפשר לבקש שידגימו שהבעיות אינן משתחזרות במחשב כאשר מכניסים אליו דיסק חלופי ועליו מתקינים מערכת הפעלה לבחירתם (רשיון? שישברו את הראש לבד. אתה לא צריך לקבל אותו הביתה עם אותה מערכת הפעלה) |
עידו : |
הבעיה במקשים היא בעיה ידועה במחשבי dell studio. היא קיימת לאחוז נכבד מאוד מהמחשבים מהסדרה עד לגירסא החדשה (1555) שהחליפה את המקשים הרגישים למגע ב fn + f7-f12. עצם העובדה שהם החליפו משהו שעוצב יפה במשהו פחות מעוצב אבל עם אותה פונקציונליות מראה כמה זה המקשים היו בעייתים.
הפתרון לבעיה הוא לכבות את המחשב, להוציא את הבטרייה, לנתק את הכבל חשמל, ללחוץ על הכפתור של ה power למשך חצי דקה ואז להחזיר את המצב לקדומותו. זה יפתור את הבעיה עד לפעם הבאה, שבתקווה תהיה עוד הרבה זמן. |
Anonymous : |
הדבר שמפתיע אותי זה ההתעקשות על ויסטה. מה קרה XP כבר לא טוב???
(במחשבה שניה, הוא אף פעם לא היה טוב, אבל זה לא אמור לשנות להם...). |
צפריר : |
זה רק נדמה לי או שהם חברה חסרת אחריות?
יש לך את כתב האחריות? |
עידו : |
הבעיה במקשים היא בעיה ידועה במחשבי dell studio. היא קיימת לאחוז נכבד מאוד מהמחשבים מהסדרה עד לגירסא החדשה (1555) שהחליפה את המקשים הרגישים למגע ב fn + f7-f12. עצם העובדה שהם החליפו משהו שעוצב יפה במשהו פחות מעוצב אבל עם אותה פונקציונליות מראה כמה זה המקשים היו בעייתים.
הפתרון לבעיה הוא לכבות את המחשב, להוציא את הבטרייה, לנתק את הכבל חשמל, ללחוץ על הכפתור של ה power למשך חצי דקה ואז להחזיר את המצב לקדומותו. זה יפתור את הבעיה עד לפעם הבאה, שבתקווה תהיה עוד הרבה זמן. |
roterl : |
גם לי יש אותה בעיה עם המקשים של ה Studio 1535
כשדברתי איתם הם טענו שזה דרייברים (למרות שיש בעיה איתם עוד לפני שה OS עולה) כשדיברתי עם משהו מהתמיכה שלהם, הוא בהתחלה טען שה GTUB עושה את הבעיות. הטענה שהבעיה היא אפילו לפני שה GRUB עולה נענתה בזה שעצם זה שהוא מותקן גורם לבעיה. לאחר התעקשות שזה לא יכול להיות, הוא שלח אותי לעדכן BIOS (פעולה שדרשה ממני להתקין VISTA). כמובן שזה לא פתר את הבעיה. ניסיתי להשיג את השירות לקוחות שלהם ללא הצלחה. רותם. |
WobnI : | ||
ד"א, יש לך לינקים לדיונים על זה? |
WobnI : |
כל הבוקר אני בטלפונים על זה.
רכשתי דל עם 3 שנות אחריות ושיש לו בעיות איתו, בגלל שאין לי ויסטה מותקן, הם לא מוכנים לפתוח קריאת תקלה למרות שהבעיות הם ברמת החומרה. בקיצור, קנית מחשב נייד של דל ולא מותקן לך ויסטה אבל כן לינוקס, XP או 7, אתה לא תחת אחריות! לצערי, אף אחד לא עונה בשירות לקוחות שלהם. |
Anonymous : | ||
מה ציפית ? אני בעל עסק , דילר גדול עובד מול תגה מל"מ נציגות לנובו ו ACER , נציגות DELL וטושיבה . זאת המדיניות שלהם . שתבין גם לעסק שמוכר מחשבים שלהם לא נותנים יותר מהדיסק שחזור המסריח שלהם .. לי {משום שאני דילר גדול} מחליפים מחשב בלי לראות ולבדוק בדרך כלל . אבל לפעמים שלא מוכנים , גם אני צריך להחזיר ללקוח תגובה "רשמית ושבלונית" אני לא אוהב את זה ומה שהם עושים , אבל ככה זה ולפעמים גם אני צריך לשתף פעולה עם זה , שלקוח מביא לי מחשב והם במעבדה שלהם לוקחים על זה כסף גם אני צריך להרוויח משהו מזה . על תשכח שאני מחזיק ניידים בחנות במלאי , אני מפסיד כסף על כל שנייה שהם במלאי . |
WobnI : |
כוחה של תקשורת!
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3757504,00.html תודות לYNET |
MaximB : | ||
התגובה של DELL הפתיעה אותי , ואני חושב שאתה עדיין יכול לתבוע אותם. זה ברור כשמש שיש בעיית חומרה אצלך ללא שום קשר למערכת הפעלה וכמו כן הם מכרו לך מחשב ללא מערכת הפעלה (אם FREEDOS) ונתנו לך אחריות בלי להודיע שהיא מבוטלת (מוזר לאללה אפילו לכתוב את זה). אני בטוח שאם תתבע אותם הם ינסו להיתפשו איתך מחוץ לבית משפט , או מקסימום תנצח במשפט |