ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkרד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL

published at 05/03/2011 - 23:19 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags רד-האט · שלח לחברידידותי למדפסת
רד-האט רד האט שינתה את האופן בו היא מפיצה את קוד המקור של הקרנל של Red Hat Enterprise Linux. עד גרסה 6, החברה נהגה לשחרר את קוד המקור כגרסת בסיס של הקרנל וסט של טלאים ששולבו בקוד בעת הבניה. כעת קוד הקרנל מופץ כשהטלאים כבר משולבים בקוד.

לטענת רד האט, הסיבה לשינוי היא להקשות על אורקל ונובל לפנות ללקוחות משלמים של רד האט ולהציע להם לקבל שרותי תחזוקה מהם במקום מרד האט. החברה מדגישה שאין בכוונתה לפגוע באפשרות של בניית הפצות קהילתיות המתבססות על הקוד, כגון CentOS, ושהשינוי אינו מפר את תנאי ה-GPL.

מייסד הפצת CentOS, רוס הרולד, מסכים עם רד האט, ומציין שנסיונות בניה של הקרנל החדש עברו בהצלחה. הקושי הוא לזהות את השינויים הפרטניים שרד האט ביצעה, אולם אין זו בעיה מהותית מבחינתו.

בנוסף, רד האט מבהירה שכל השינויים מועברים upstream למפתחי הקרנל. יותר מכך, רבים מהשינויים מועברים קודם למפתחי הקרנל לפני שהם משולבים ב-RHEL כך שהפצות אחרות המעוניינות לשרת את לקוחותיהם שלהן עצמן לא נפגעות.

מקור:


למידע נוסף:
 

קישורים רלוונטיים

רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL | כניסה / יצירת מנוי חדש | 8 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL (ניקוד: 1)
ע"י meijin ב 06/03/2011 - 13:27

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
לגיטימי לחלוטין. מחשבה חכמה למניעת תחרות והגברת תחרות בצורה שלא פוגעת בחופש.

אסף.

[ השב לזאת ]

Re: רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/03/2011 - 13:52
ההרגשה האישית שלי שזה פוגע בעיקר בסנטוס ודומיה (לי אישית יצא להעזר בתכולה המדוייקת של ה־SRPM הנ"ל (בגרסאות שונות מסנטוס 4 ו־5) כדי להתאים תיקונים מסויימים במודול קרנל חיצוני מסויים), והרבה פחות באורקל. לכן אני לא לגמרי מסכים איתך שזה לא פוגע בחופש.

זה לגיטימי לחלוטין. זכותה של חברת רד־האט לעשות כרצונה. מחויבותה העיקרית היא, בסופו של דבר, להרוויח כסף. אבל לא לגמרי מסתדר לי עם הכיוון הנוכחי של החברה.


צפריר

[ השב לזאת ]

Re: רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL(ניקוד: 1)
ע"י OdeAd ב 09/03/2011 - 08:40
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אני מסכים - זה אומר שללקוחות CentOS אין אפשרות לוותר על חלק מהפאצ'ים של RedHat (כדי להשתמש בpatch שנועד ל vanilla שמתנגש עם patch'ים אחרים ,לדוגמה),אבל כל עוד אפשר לקבל גישה למאגר הgit של RH בקנייה של רשיון בודד זה נראה לי סביר,חשוב שהם יכלו להשאר תחרותיים.

[ השב לזאת ]

מיהו ה־upstream? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/03/2011 - 14:13
רד־האט טענה בתגובה "כל השינויים מועברים upstream למפתחי הקרנל. יותר מכך, רבים מהשינויים מועברים קודם למפתחי הקרנל לפני שהם משולבים". זה נכון. אבל עדיין לא בהכרח מספיק.

אין לי מושג איך בדיוק רד־האט תעבוד בגרסה 6. אני יודע איך היא עבדה ועובדת בגרסאות קודמות. בעקרון העץ של 2.6.32 אמור להיות מתוחזק (כרגע ע"י גרג קרואה־הרטמן מנובל, אבל גם כמענה לצורך של אובונטו/קנוניקל ושל דביאן, וכמובן ששל רד־האט). יכול להיות שהמצב יהיה יותר טוב מבעבר. אבל ההרגשה שלי היא שלא ממש.

רד־האט מחויבת לתמוך בהפצה שלה בערך 7 שנים. מתוכן במשך חמש שנים היא מחוייבת לתמוך תמיכה אקטיבית - לדוגמה: להוסיף תמיכה בחומרה חדשה.

לפעמים כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף עוד איזשהו קובץ. או סתם לתקן כמה טבלאות. אבל לפעמים זה דורש שימוש בממשקים חדשים יותר, וצריך להוסיף לעץ הישן תמיכה בהם. זה ידוע שאמנם יש לליבה של ההפצה מספר גרסה 2.6.9 (ב־RHEL4) או 2.6.18 (RHEL5) אבל בפועל הן די שונות מהמקור.

אני מניח שגם אם העץ 2.6.32 ימשיך להתקיים עוד כמה שנים טובות, המתחזק שלו לא יסכים לקבל את כל השינויים של רד־האט. כי לא כולם יהיו תיקוני באגים. במקרה הזה יהיה די מעניין להבין מהי הסיבה לאיזשהו שינוי. האם הוא חלק מתמיכה בממשק ישן? תיקון באג? הוספת תכונה חדשה? ואיזו?


צפריר

[ השב לזאת ]

Re: רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL (ניקוד: 1)
ע"י orgads ב 07/03/2011 - 21:20

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
לא הבנתי מה הבעיה לקחת את הקוד המקורי ולהשוות אותו עם שלהם? למה זה יותר מורכב מאשר לקרוא patch?

[ השב לזאת ]

Re: רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס (dovix2003@gmail.com)
ב 07/03/2011 - 21:39
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
תמיד אפשר להריץ diff בין גרסאות, הבעיה היא לדעת איזה קוד שייך לאיזו בעיה. חברות גדולות לא אוהבות לקבל ערימת שינויים בלי לדעת מה בדיוק נכנס, וכך מקשים על העלוקות לגנוב להם חוזי שירות.

[ השב לזאת ]

Re: רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL(ניקוד: 1)
ע"י לולי ב 08/03/2011 - 11:44
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
ואת "מה נכנס" מחזיקה רד-הט אצלה חזק בבטן, כמו שמישהו החזיק את הקוד של המדפסת של סטלמן אצלו בבטן ולא שיחרר לאף אחד אחר. שינויים היה אפשר לקנות רק ממנו. ממש קוד פתוח במיטבו. לא?

[ השב לזאת ]

Re: רד האט משנה את אופן הפצת קוד הקרנל של RHEL(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 08/03/2011 - 13:25
לקוחות משלמים של רד־האט יכולים לראות מהם השינויים: הם מקבלים גישה לממשק ווב למאגר הגיט הפנימי שבו מפתחי רד־האט משתמשים. אולם חוזה השרות אוסר על הלקוחות להעביר את המידע הזה הלאה.

זה בהחלט חוקי (אם נראה לכם שלא, אתם מוזמנים לבדוק לעומק. כבל מקרה נראה שיש הסכמה על הנקודה הזו). אבל זה נראה ללא מעט אנשים מנוגד לרוחו של רשיון ה־GPL.

כמוכן, נראה לי שדווקא באורקל ונובל זה פחות פוגע. הם יכולים לקנות כמה רשיונות, לדאוג לשחזר בעץ עצמאי פנימי משלהם את השינויים, ולעבוד לפיו. נראה לי שזה פוגע יותר במפתחים הקטנים.

צפריר

[ השב לזאת ]