ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkרד-האט ו-CentOS מכריזים על שיתוף פעולה

published at 08/01/2014 - 11:18 · ‏פורסם Yotamb · ‏tags רד-האט · שלח לחברידידותי למדפסת
רד-האט חברת רד-האט ופרוייקט CentOS הקהילתי, הכריזו היום (8 לינואר) על שיתוף פעולה, שמטרתו "לייצר CentOS חדשה", לדבריהם.

שיתוף הפעולה החדש בין שתי החברות מגיע לאחר נתק של שנים בין שתי קבוצות הפיתוח, שנים בהן צוות הפיתוח של CentOS נאלץ לנקות את קוד המקור של רד-האט באופן ידני מטלאים לא חופשיים וממיתוג המוצר. על פי רד-האט, "[החברה] תתרום את משאביה ומומחיותה בבניית קהילות קוד-פתוח לפרוייקט CentOS החדש, בכדי לעזור לבסס ניהול פתוח יותר, [...] ותספק דרכים חדשות למשתמשי ומפתחי CentOS להביא את חדשנות הקוד הפתוח לכלל תחומי התוכנה".

רד-האט הינה חברה מסחרית אשר מרבית עיסוקיה מתמקדים בפיתוח מערכת ה-Red Hat Enterprise Linux, ומתן תמיכה ושירותים נוספים לשוק האנטרפרייז, בעוד CentOS הינו פרוייקט קהילתי אשר מנגיש את מערכת ההפעלה של רד-האט, בצורה פתוחה וחינמית. פרוייקט CentOS למעשה לוקח את קוד המקור של RHEL, מוריד ממנו את המיתוג של רד-האט ואת הרכיבים שאינם חופשיים, מקמפל אותו, ומשחרר אותו בחינם לציבור הכללי. ההבדל העיקרי בין ההפצות הינו העובדה שרד-האט מבצעים בדיקות מקיפות לכל גרסא שמשוחררת, ומספקים Long-Term Support למערכת ההפעלה.

ייתכן כי שיתוף פעולה זה מגיע מכיוונה של רד-האט, בכדי להתחרות באורקל, אשר כמו פרוייקט CentOS, משחררת גרסא משלה לקוד המקור של Red-Hat. אורקל מתחרים ישירות ברד-האט ע"י מתן שירותים דומים לה, אך מוכרים את מערכת ההפעלה שלהם במחיר נמוך יותר. שיתוף הפעולה עם CentOS יאפשר לרד-האט לייצר תחרות עם אורקל (שכן CentOS משוחררת בחינם), ובנוסף, לקרב אליה את בסיס המשתמשים של CentOS, ואולי להמיר אותם בעתיד ללקוחות רד-האט.

הידיעה באתר Arstechnica
 

קישורים רלוונטיים

· עוד על רד-האט
· חדשות מאת Yotamb


הסיפור הנקרא ביותר בנושא רד-האט:
האם מנהלי השיווק השתלטו על Red Hat?

רד-האט ו-CentOS מכריזים על שיתוף פעולה | כניסה / יצירת מנוי חדש | 0 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן