ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkאם אין לחם, יאכלו עוגות

published at 05/05/2004 - 03:09 · ‏פורסם dittigas · ‏tags מיקרוסופט · שלח לחברידידותי למדפסת
מיקרוסופט לפני שביל גייטס התחיל לכתוב ספרים והפך לארכיטקט התוכנה הראשי של החברה והתחיל לכתוב כל מיני ספרים שנועדו לקטלג אותו כאיש חזון, הוא התבזה עם מימרה מנותקת מהמציאות כמעט כמו הממרה המפורסמת שמצוטטת בכותרת. מתישהו בשנות ה80- הוא צוטט כמי שאומר כי "640K should be enough for anyone."

כמה שנים מאוחר יותר מסתבר שכדי להתקין את גירסה הבאה של מערכת ההפעלה העתידנית שלה לא יספיק להתכונן על ידי הוספת זיכרון או החלפת הדיסק הקשיח. מיקרוסופט מתכוננת לשחרורה של גירסת אלפא של לונגהורן באיזשהו כנס בקרוב, ולמרות שהיא לא סיפקה עדיין נתונים מדוייקים, מקורות יודעי דבר מדליפים כי מפרט החומרה המומלץ של לונגהורן צפוי להיות, ואני מצטט: "Dual-core CPU running at 4 to 6GHz; a minimum of 2 gigs of RAM; up to a terabyte of storage; a 1 Gbit, built-in, Ethernet-wired port and an 802.11g wireless link; and a graphics processor that runs three times faster than those on the market today." - כרגיל, עושה רושם שגם הפעם ביל פספס קצת.

מה שבאמת מטריד בשמועות לגבי דרישות החומרה של לונגהורן הוא הסתירה בין המציאות והחזון. מיקרוסופט הרי נכנסת לאחרונה יותר ויותר לתעשיית ה-re-furbishing של מחשבים ישנים כדי להשמיש אותם כתחנות עבודה במדינות עניות כדי לחסום את לינוקס. כלומר, מתוך הכרה שיש מקומות בעולם שלא יכולים להרשות לעצמם אפילו מחשב סטנדרטי ("לחם") מן השורה.

לא שאני חושב שלא צריך להפיק את המקסימום מהטכנולוגיה הזמינה, אבל יש משהו מטריד בזה שמערכת הפעלה שחייבים למעשה להשתמש בה מתוקף המונופול של מיקרוסופט בשולחן העבודה, מציבה דרישות כל כך גבוהות, לא רק על תקציבי הרכש במדינות מפותחות אלא עבור כל משתמש.
 
אם אין לחם, יאכלו עוגות | כניסה / יצירת מנוי חדש | 24 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 1)
ע"י DanielCockroach ב 05/05/2004 - 06:32

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
בילי בוי בהחלט לא אמר כזה דבר בשנת 1996 כשמערכת ההפעלה "חלונות" 95 דרשה הרבה יותר מזה. יש הגורסים שהוא אמר את הדברים במהלך שנות השמונים בראיון לעיתון כלשהו אבל האדון מכחיש זאת בתוקף למיטב ידיעתי...

[ השב לזאת ]


Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות(ניקוד: 1)
ע"י da-x (da-xatcolinuxorg)
ב 05/05/2004 - 07:19
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.colinux.org/
למיטב ידיעתי זה מיתוס, ביל גייטס לא אמר את זה לעולם, בדיוק כמו שקפטן קירק לא אמר "Beam me up, Scotty" באף פרק.





Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 05/05/2004 - 12:18
הנה הסבר באתר urbanLegends.com ללמה הציטוט הוא מיתוס:
http://www.urbanlegends.com/celebrities/bill.gates/gates_memory.html






Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 05/05/2004 - 10:25
אכן מדובר בשנות ה80- טעות דפוס. תוקן.




האם גייטס אמר או לא אמר? (ניקוד: 1)
ע"י dittigas (dittigas@whatsup.org.il)
ב 05/05/2004 - 10:34
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://linmagazine.co.il
מצורף קישור לדיון בעניין באתר Wired:

http://www.wired.com/news/print/0,1294,1484,00.html

[ השב לזאת ]


Re: האם גייטס אמר או לא אמר? (ניקוד: 1)
ע"י פיל-קטן ב 05/05/2004 - 11:09

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
dittigas, קראת מה כתוב במאמר שקישרת אליו?
כי כתוב שם, באופן מאד מפורש, שבילי מעולם לא אמר את אמירת ה- 640K.






Re: האם גייטס אמר או לא אמר?(ניקוד: 1)
ע"י dittigas (dittigas@whatsup.org.il)
ב 05/05/2004 - 11:31
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://linmagazine.co.il
קראת את מה שאני כתבתי? לא הבאתי "הוכחה", הפנתי לדיון בנושא ולכן הכותרת של ההפנייה שלי היא "אמר או לא אמר?", חפש בגוגל את הציטוט באנגלית ותראה שביל גייטס מודה שהוא אמר הרבה שטויות בחיים שלו אבל הציטוט הזה לא נכון. אין לי את הדואל שממנו מגיע הציטוט של גייטס או של מרי אנטואנט (גם על זה הדעות חלוקות),, אבל אני חושב שהרעיון הכללי ברור כהקדמה לעניין העיקרי שהוא דרישות החומרה המדהימות של לונגהורן.





Re: האם גייטס אמר או לא אמר? (ניקוד: 1)
ע"י פיל-קטן ב 05/05/2004 - 12:35

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אני מתנצל, לא הבהרתי את עצמי: ההפניה שלך מצויינת, אבל ההתייחסות אליה -- הרבה יותר בידיעה המקורית מאשר בתגובות -- מטעה.


זה קצת כמו לתת כותרת "האם אריק שרון הומו?" וקישור למקום שבו אומרים "לא" (הדוגמה הספציפית הזו יוחסה, באופן סאטירי, לעיתון "העולם הזה" שעבר מן העולם, הרבה לפני שאריק היה ראש ממשלה).

For what it's worth, שמעתי את הציטטה הזו לפני הרבה שנים, מיוחסת לא לבילי, אלא לאנשי IBM שתכננו את ה-PC המקורי כך שלא ניתן להרחיב אותו מעבר ל- 640K (מה שהוליד את כל המוזרויות כמו Extended memory שאפשר לפעמים עדיין לראות בעלייה של מחשבים).





Re: האם גייטס אמר או לא אמר?(ניקוד: 1)
ע"י dittigas (dittigas@whatsup.org.il)
ב 05/05/2004 - 12:53
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://linmagazine.co.il
כמובן, אבל הדיון הוא לא האם גייטס אמר או לא (זו גם לא כותרת הידיעה), אני חושב שיש עדויות חותכות יותר למגבלות הדימיון של מיקרוסופט, רובנו עדים להן מדי יום, ההקדמה נועדה לשמש ... הקדמה, אבל ייתכן ואתה צודק ויש מקום לעדן את הניסוח.

הכותרת אומרת "אם אין לחם יאכלו עוגות" - מה שהציק לי בשמועה על דרישות החומרה הוא הסתירה בין המציאות והחזון. מיקרוסופט הרי נכנסת לאחרונה יותר ויותר לתעשיית ה-re-furbishing של מחשבים ישנים כדי להשמיש אותם כתחנות עבודה במדינות עניות כדי לחסום את לינוקס. כלומר, מתוך הכרה שיש מקומות בעולם שלא יכולים להרשות לעצמם אפילו מחשב סטנדרטי מן השורה שאפשר להתקין בו לינוקס כי הדרישות כה גבוהות.

לא שאני חושב שלא צריך להפיק את המקסימום מהטכנולוגיה הזמינה, אבל יש משהו מטריד בזה שמערכת הפעלה שחייבים למעשה להשתמש בה מציבה דרישות כל כך גבוהות, לא רק על תקציבי הרכש במדינות מפותחות אלא לכל משתמש.




Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 1)
ע"י bombadil ב 05/05/2004 - 13:28

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
"יש משהו מטריד בזה שמערכת הפעלה שחייבים למעשה להשתמש בה מתוקף המונופול של מיקרוסופט בשולחן העבודה, מציבה דרישות כל כך גבוהות"

לא שזה מה שעליו יקום או ייפול הקוד הפתוח, אבל דווקא דרישות כל כך גבוהות עבור ווינדוז עלולות לגרום לעוד גופים לחשוב על אלטרנטיבות.

[ השב לזאת ]

לפי תאריך ההשקה המתוכנן של לונגהורן, זה לא כל כך מופרך (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 05/05/2004 - 22:39
לונגהורן מתוכננת לצאת לשוק ב 2006, ועד אז השיפור בחומרה יעשה את שלו.
מה גם שסביר להניח שההשקה תידחה עוד מספר פעמים...)

[ השב לזאת ]


Re: לפי תאריך ההשקה המתוכנן של לונגהורן, זה לא כל כך מופרך (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 05/05/2004 - 23:04
זה עדיין לא מצדיק דרישות חומרה כאלו. מה הם בדיוק מפתחים שם ולמה לשם שינוי לא לכתוב קוד יעיל?




Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 1)
ע"י mad_dr ב 05/05/2004 - 23:15

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
חבל רק שלפעמים גונבים מכאן דברים בלי לתת קרדיט...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2912022,00.html

[ השב לזאת ]


Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 1)
ע"י עידו ב 05/05/2004 - 23:23

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
אממ...
תסתכל על הכותב של הידיעה ב ynet ותסתכל על מי שכתב את הידיעה פה.
רמז: הכינוי של dittigas באתר שלו, לינגמגזין, הוא usharf...





Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 05/05/2004 - 23:24
למען האמת זה בא מכאן: http://linmagazine.co.il/node/view/1814

אורי (דיטיגס)
לינמגזין




Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות - דעה אישית. (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 05/05/2004 - 23:48
הייתי רוצה לנתח את המשמעות של הדברים מזווית ראיה קצת שונה.
אנו חיים בעידן של התפתחות טכנולוגית גדולה שהמודאות עליה הוא זעום, כך לפחות אני מרגיש מהעולה כאן. בעולם של נאנוטכנולגיה העתיד לבוא, מחשבים ילבשו צורה שונה לחלוטין משהם לובשים כיום, כבר לא נראה קופסה כל כך גדולה אלה מכשירים הולכים וקטנים וככל שגודלם יקטן כך גם יכולותיהם תיגברנה. תחזיות מראות כי עד סוף המאה הנוכחית מחשבים יהיו בעלי יכולות חשיבה ולימוד עצמי רבות ויעליות יותר משל המוח האנושי. כך לפחות ע"פ ספרו של ריי קורצוויג "עידן המכונות הרוחניות".

למה בכלל אני מדבר על זה ?
כפי העולה מהכתבה הקצרה, נראה כי מייקרוסופט מכינה את עצמה לעידן שכזה, מכינה את הבסיס לפיתוח תוכנה שבסופו של דבר עשויה להראות כבינה מלאכותית. כדי שניתן יהיה להריץ איזה שהיא מערכת מחשב עם יכולות חשיבה עצמית יהיה צורך כמובן בחומרה שתספק ביצועים גבוהים יותר, וכדומה. חברה כמו מייקרוסופט הרואה את עצמה ממשיכה להתקיים עוד המון זמן תשתדל ותעה הכל למען המשכיותה ולכן היא גם תשנה את הגישה, או יותר נכון לומר תשנה את הפרדיגמה שע"פ היא עבדה.

הנקודה העיקרית ממבט ראות של קוד פתוח, היא שאל לנו לזלזל במעשיהם של חברות העוסקות בעניין. לדעתי, הכיוון של מייקרוספוט הוא העתיד ולהמישך לשלוט בטכנולוגיה שתבוא, לכן עלינו להתפתח לפחות בגישה פרדיגמאלית כזאת שתיצור מינמיום של שיוויון או אף יתרון.

רון פרץ.

[ השב לזאת ]


Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות - דעה אישית. (ניקוד: 1)
ע"י פיל-קטן ב 06/05/2004 - 04:59

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
for the record:

לספרו של קורצוויל אמנם קוראים באנגלית "The age of spiritual machines", אבל התרגום לעברית נקרא "עידן המכונות החושבות".





Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות - דעה אישית. (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/05/2004 - 10:41
אני חושב שקצת נסחפת. תחילה, מיקרוסופט מעולם לא פיתחה שום דבר מקורי ובטח שלא פריצת דרך מדעית או טכנולוגית מהסוג שאתה מתאר. בשנת 2004 מערכות ההפעלה שלה יקרות ונגועות בבעיות כל קשות שהדרך היחידה לצאת מהברוך זה למצא תחליפים אחרת אנחנו נמצאים בבעיה אמיתית. ראה אזהרות של כמעט כל גוף מחקר בנושא אבטחת מידע, בין אם אקדמי, ממשלתי או פרטי.

פריצות דרך משמעותיות באות מחברות מחקר, אקדמיה ומקומות אחרים, בדרך כלל אפילו לא אמריקאים. מיקרוספט בדרך כלל קונה אותן. בין ההמצאות הגדולות של מחלקת המחקר והפיתוח שלה, תקצב מוערך של 5 מיליאד דולר, קליפי של אופיס, סינתיסייזר הדיבור (שעדיין לא שמיש ויש לא מעט פתרונות טובים יותר של חברות מאוד קטנות), מספר פיתוחים ששולבו ב-SQL Server (והוא עדיין לא נחשב למסד נתונים ארגוני) וכיוב'. שום דבר להתרגש ממנו.

מכאן ועד החזון העתידני שפרסת כאן הדרך ארוכה. זה לא התפקיד של מיקרוסופט ולא צריך לצפות ממנה לשום דבר וגם לא לשלול אם היא תצליח. אין פה שום זלזול אבל גם לא אמון גדול מדי ביכולות\הבטחות שלה. המציאות הוכיחה עד כה שמדובר בחברה ברוטלית שבצירוף אם דימיון לא מפותח במיוחד, מעקבת יותר מאשר תורמת במיוחד בשנים האחרונות ככל שהמונופול שלה הפך אגרסיבי יותר וככל שיותר חברות קטנות עפו מהשוק בגללה.

אם אתה צריך תזכורת, תקרא למשל מה היא עשתה ל-Be וכמה היא נאלצה לשלם אחרי זה כדי לסגור גם את התיק הזה בבית המשפט. BeOS נחשבת עד היום להרבה יותר מתוחכמת מ-Windows וכוללת פיצ'רים כמו Journaling ומערכת קבצים עם Meta-data עשיר, יכולות מולטימידה וכן הלאה ש-XP עדיין מיישמת כטלאי על גבי טלאי וזוללת משאבים כדי ליישם אותם.

אם אתה מחפש חדשנות, תעוזה ומקוריות אני חושש שאתה מחפש במקום הלא נכון.





Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות - דעה אישית. (ניקוד: 1)
ע"י ronpe ב 06/05/2004 - 19:03

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
זה נכון שמייקרוסופט לא מצטיינת ברוב הדברים שהם עושים.
אבל דבר אחד ניתן כן לומר עליהם ... זה שהם שולטים בשוק המחשבים האישיים, ומן הסתם הם שואפים להמשיך בשליטה ואף אולי להעצים את כוחם. זה שהם לא פיתחו שום דבר חדש עדיין לא אומר שהם לא עובדים או תורמים כספים כדי הדבר יתממש.

הכוונה שלי היא, שעד שעידן הנאנוטכנולגיה יתפוס תאוצה יעברו עוד מספר שנים לא קטן, ובכל זאת השאיפה של תאגיד שכזה לשלוט בשוק גם בעתיד נראת לעין, לעניות דעתי, כאשר הם תורחים לפתח תוכנה המיועדת לחומרה בעלת יכולת ביצועים גבוהה יותר. ובנוסף לכך שאיפה לעורר את השוק לשדרוג המחשבים וכו.

בשורה התחתונה, לדעתי אין זה משנה למי יש מוצר טוב יותר, אלה משנה במה משתמשים, ומי שמתשמשים במוצר שלו יותר הוא זה שקובע ...

ולמשתמש האנונימי הקודם- אתה צודק בקשר לשם הספר, התרגום לעיברית לא הכי מדוייק...
"The age of spiritual machines"




Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 1)
ע"י vertigo (qwert@hotmail.ru)
ב 06/05/2004 - 13:01
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://whatsup.org.il
אממ, אני יותר רוצה להתייחס לתגובות שראיתי ב ynet.

עד כמה שהבנתי נכון, המערכת שלהם לא תצא עד 2005 ולדעתי ב 2005 הדרישות של המערכת הזאת
יהיו סטנדרטים ולא כול כך "מדהימים" ואפילו עכשיו כשיש לי p3/450 עם 256 זיכרון פנימי
אני בקושי מצליח להריץ את kde מה שמונע ממני לעבוד איתה ואני חייב לעבוד עם שולחנות עבודה אחרים
כמו fluxbox.

למשל עכשיו כול מי שקונה מחשב חדש לא קונה מחשב שהוא פחות מהדרישות של לונגהורן,
שלא לדבר על 2005...

[ השב לזאת ]


Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/05/2004 - 15:48
העובדה שהמפרט הזה יהפוך תקני יהיה רלבנטי לאחוז מאוד קטן של השוק בעולם המערבי שיכול להרשות את עצמו. אם אתה מחפש דוגמה מהחיים של פער דיגיטלי זו הדוגמה. עם תקציב פיתוח של 5-6 מיליארד דולר מיקרוסופט יכולה להשקיע קצת מחשבה בפיתוח תוכנה שעובדת ולא bloatware. את המחיר משלמים משלמי המיסים, הממשלה צריכה להשביח תוכנה כדי לפתור בעיות שמיקרוסופט עצמה יצרה. למה צריך lonbghorn? היא הרי לא תטפל בוירוסים ובעיות אבטחה שהן הנושא הכי דחוף. היא תאפשר לאכוף זכויות קניין כדי לודא שלא תוכל להריץ סרטים של דיסני שלא קנית ולוודא שלא תתקין גונבה. בשביל זה זה אתה מוכן לבזבז כל כך הרבה משאבים, להסכים שהכסף שלך יבוזבז על ידי הממשלה שתרכוש מיינפריים לכל פועל כדי שיריץ אופיס?

הדוגמה של KDE מצוינת. אם יש לך מחשב חלש, או הפרוייקט מייצר bloatware תבחר שולחן עבודה אחר. יש הרבה כידוע לך. מיקרוסופט יש רק אחד והיא עושה כל מה שהיא יכולה כדי שזה ישאר כך. צריך להיות עיוור או טיפש כדי לא לראות שמיקרוסופט יוצרת את התנאים ל"הצלחה" שלה. אנשים קונים את התוכנות ומשביחים לא כי הם רוצים אלא כי אין ברירה. יש וירוסים? קונים אנטי וירוסים. המחשב לא זז? משביחים? אין תמיכה לחלונות 98? קונים XP. נו באמת, זה חייב להפסיק.





Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 1)
ע"י cow_2001 ב 06/05/2004 - 19:25

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
כבר עבר הרבה מאוד זמן מאז ששמעתי שמישהו פרטי קנה מוצרים של מיקרוסופט.
חבר שלי שלומד במסגרת העתודה בטכניון קנה מחשב נייד בבערך 1500 ש"ח עם כל התוכנות הקינייניות (מן הסתם כולל ווינדוז XP) שהוא צריך בשביל ללמוד.
החלק הכי מצחיק זה שבסיום תקופת הלימודים או בתום 5 שנים מקניית המחשב הוא חייב להפקיד אותו בידייהם כדי שימחקו לו את כל התוכנות כך שהוא לא יוכל להחזיק באותם תוכנות קינייניות שלא במסגרת החוזה.
מסכן, לבזבז מחשב נפלא כזה על מערכת הפעלה כ"כ שמנה ומאכלת...

אגב, אחד מהמרצים שלו משתמשים ב-LyX בשביל המצגות בהרצאות שלו..





Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות(ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 06/05/2004 - 15:56
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
ועדיין יש לך בחירה מה להריץ (ואפילו אם תרצה גם ללא X, אתה יכול לראות סרטים על framebuffer או svgalib, יש לך דוא"ל וכו'). בלונגהורן/וונדוז כיום לא ממש יש לך.





Re: אם אין לחם, יאכלו עוגות (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/05/2004 - 22:21
תקרא שוב את המפרט. אתה מכיר הרבה אנשים שקונים מחשבים שולחניים כפולי מעבדים עם טרה בתים של דיסק?