ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkהפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3

published at 30/08/2004 - 06:55 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags רד-האט · שלח לחברידידותי למדפסת
רד-האט חברת Startcom, בית תוכנה קטן הממוקם באילת, ישראל, מכריזה על הפצת לינוקס חדשה - StartCom Enterprise Linux המבוססת על קוד המקור של Redhat Advansed Server 3.



ההפצה זמינה בשתי גרסאות - הגרסה היציבה AS-3.0.0 בעלת שם הקוד מכבי, וגרסת הפיתוח DL-3.0.0 בעלת שם הקוד פרעה. החברה מספקת מספר אתרי מראה מהם ניתן להוריד את ההפצה ב iso (שלושה תקליטורים בינאריים ושלושה תקליטורי קוד מקור), עץ קבצים פרוס ועדכונים.

קישורים:

ההודעה לעיתונות,
דף הבית של Startcom,
ווטסאפ, כובע אדום בקופסה לבנה,
מה-קורה, ספר טלפונים של לינוקס לעסקים
 

קישורים רלוונטיים

הפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3 | כניסה / יצירת מנוי חדש | 14 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
בדיוק שאלו אותי על ההפצה הזו (ניקוד: 1)
ע"י herouth ב 30/08/2004 - 10:19

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://herouth.port5.com/
אנחנו מחפשים הפצה חדשה לשרתים שלנו. מסיבות מסויימות, לפחות באחד מהם זה חייב להיות רד האט או סוזה. הבעיה ששתיהן עולות יותר מ"חלונות". לא ההתקנה - העדכונים. עדכונים זה קריטריון המחץ מבחינתנו.

אם ההפצה הזו באמת מבוססת רד האט, וכוללת עדכונים, נשאלת השאלה - איפה הקץ'? אולי החברה הזו לא תהיה קיימת בעוד חודש? אולי העדכונים לא יהיו זהים לאלה של רד האט? אולי היא מפירה זכויות כלשהן של רד האט? אולי היא לא באמת אותה הפצה, אלא דווקא עובדת עם קרנל מקורי של אלן קוקס או לינוס (שבסיטואציות מסויימות זה לא דבר רע, אבל בסיטואציה שלנו, דווקא כן)?

[ השב לזאת ]

Re: בדיוק שאלו אותי על ההפצה הזו(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/08/2004 - 10:58
ביקשתי מדוביקס לבדוק שוב לעומק את הידיעה הזו. הפרסום הזה הופץ די מזמן באתרים נוספים, אבל מדובר ביוזמה שאין לה תמיכה או גיבוי מסחרי וספק אם היא צריכה להיות מסווגת בקטגוריה של פתרון עסקי.

[ השב לזאת ]

Re: בדיוק שאלו אותי על ההפצה הזו(ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 30/08/2004 - 13:20
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אם מישהו מעוניין במידע נוסף הוא יכול לפנות ישירות לחברה הספציפית ולברר מולם את כל הפרטים שמעניינים אותו (ובאותה מידה ניתן לפנות לכל גוף אחר שנותן שרותי לינוקס).

אין לי זמן ו/או רצון לבדוק את היוזמה הזו מעבר לעיון באתר הבית שלהם (שנראה די מאורגן ורציני) והעובדה שמסופקים מספר שרתי הורדה עם כל הקוד, הבינאריים וה iso הרלונטיים.

אני מניח ששום חברה לא תתקשר עם שום ספק שרות לפני שנבדקה ההתאמה של הפתרון ונאותות עסקית, ואין זה מענייני להמליץ על חברה זו או אחרת מעבר לדיווח הידיעה עצמה.


[ השב לזאת ]

סבאבה, אבל אחת מהסיבות שיש קהילה(ניקוד: 1)
ע"י herouth ב 30/08/2004 - 15:10
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://herouth.port5.com/
היא כדי לשמוע על התנסויות של אחרים ולהסיק מסקנות. במקביל לשאלה שלי, התקשר אדם אחר מהחברה שלי לחברה הנ"ל ותיחקר אותו. העניין הוא שבמקביל ליחסי הציבור שבעל החברה עושה לעצמו, תמיד טוב לשאול את האנשים מהקהילה.

כל עוד לא מדובר בשאלה "איזו הפצה הכי טובה", כמובן. אז כבר עדיף לשאול אסטרולוג או מגדת עתידות. ;)

[ השב לזאת ]

Re: סבאבה, אבל אחת מהסיבות שיש קהילה(ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 30/08/2004 - 16:01
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
התשובה היא אלי? כי אם כן לא הבנתי...

[ השב לזאת ]

Re: סבאבה, אבל אחת מהסיבות שיש קהילה(ניקוד: 1)
ע"י cow_2001 ב 30/08/2004 - 20:18
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אני לא בטוח אם אתה רציני או רציני ללא ר'
בכל מקרה, מה שהוא אמר בתגובה זה שכדאי לשאול את הקהילה כי הקהילה (כל אדם לחוד) מספרת בדיוק את מה שהיא חושבת וברוב המקרים לא לפי אינטרסים אפלים אנוכיים

[ השב לזאת ]

Re: הפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3 (ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 30/08/2004 - 10:37

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
פדורה קור והעדכונים שלה מופצים חינם אין-כסף. אפס שקלים. גרוש יוק. אני לא מכיר הפצה יותר זולה מכך :)

האם, *באמת* יש ברדהט אדוונסד סרוור משהו שחסר בפדורה? חוץ מהרעיון הערטילאי של "באחריות חברה"? (אני קורא לזה ערטילאי, כי מתי פעם אחרונה מיקרוסופט, לדוגמה, לקחו איזושהי אחריות על בעיות במוצר שלהם? מתי בפעם אחרונה מישהו תבע אותם (וזכה) על כך שהמוצר שקנה פגום?)

[ השב לזאת ]

Re: הפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3(ניקוד: 1)
ע"י eyalbe ב 30/08/2004 - 11:43
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אני לא מתיימר לדעת משהו על המוצר של סטרט קום, אבל לשאלתך על ההבדל שבין פדורה ל גרסת האדוונס סרבר 3 של רד האט, אזי בהחלט יש הבדל. באחרונה, מדובר בסביבה שמובטח שהיא תקבל תמיכה של כמה שנים לפחות. רמת ה QA גבוהה, ונעשים תיקונים תכופים ברמת האבטחה, ובפתרון יעיל של באגים. בקיצור, הדבר מיועד לשוק העסקי.

[ השב לזאת ]

Re: הפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3(ניקוד: 1)
ע"י nolim ב 30/08/2004 - 12:11
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
איך אתה בכלל יכול להשוות בין מיקרוסופט ורד הט.
מיקרוסופט אינם יכולים לעזור ללקוחות שלהם, כי הם בעצמם לא יודעים את כל הבעיות במערכת הפעלה שלהם.
בנוסף תסכים איתי שמערכת ההפעלה המבוססת לינוקס יותר מסובכת לתיפעול מאשר חלונות ולכן משתמשים חדשים צריכים תמיכה ועזרה מהחברה.
החברה רד הט היא חברה של ידע במחשבים בניגוד למיקרוסופט, התמיכה שלהם תהיה יותר טובה משל מיקרוסופט לפי דעתי.
יש כאלה שדבר זה חשוב להם

[ השב לזאת ]

Re: הפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3 (ניקוד: 1)
ע"י hary_i (ori@helicontech.co.il)
ב 30/08/2004 - 15:53
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://esc.sail.co.il/~ori
רד-האט מוכרת תמיכה, זה העסק שלהם.
אבל למי שאמר שמערכת לינוקס מסובכת יותר לתפעול ולכן צריך תמיכה... לא זה לא נכון.
המערכת הספציפית הזו מיועדת לשרתים לא לדסק-טופ, היא קלה יותר להתקנה ותפעול מאשר מערכת שרתים של מיקרוסופט.
עדיין תמיכה רצוי מאד שיהיה וזה העסק של רד-האט.
יחד אם זאת ממה שאני שומע, המערכת עובדת ועובדת ולקוחות שקנו לא מתקשרים לתמיכה כך שאנשי התמיכה מובטלים למחצה :-)
זה חיובי, כי זה אומר שהמערכת עובדת היטב.

[ השב לזאת ]

בדיוק שאלה זו הפנינו לחברים ממאטריקס(ניקוד: 1)
ע"י herouth ב 30/08/2004 - 15:06
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://herouth.port5.com/
והם הודיעו לנו בפשטות שמחזור החיים של פדורה הוא שלושה חודשים, ואחרי זה העדכונים נפסקים. אתה לא באמת מציע לנו להעלות גרסה מלאה בשרתים שלנו כל שלושה חודשים...

[ השב לזאת ]

Re: בדיוק שאלה זו הפנינו לחברים ממאטריקס(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 31/08/2004 - 12:12
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
המספר "שלושה חודשים" פשוט אינו נכון. פדורה קור 1, למשל, יצאה בנובמבר 2003, ופרסום העדכונים שלה יפסיק כנראה בחודש הבא. כלומר, מדובר בעדכונים עבור יותר מ 10 חודשים (התכנון המקורי, אגב, היה 9 חודשים לפי מה ששמעתי).

ואם את לא רוצה לעשות upgrade מלא כל 9 חודשים, הפרויקט fedoralegacy.org מתיימר לתמוך בהפצות ישנות יותר (אפילו redhat 7.3), ובקרוב יתחיל לתמוך בפדורה קור 1.

בקיצור, כל הכבוד לרד הט על שירותי התמיכה שלהם (בעצם, זהו שירות עדכון, לא תמיכה), ומי שיכול להרשות לעצמו בהחלט כדאי לו להשתמש בהם, אבל מי שלא (לדוגמה, מי שמריץ שרת דל-תקציב) בהחלט יכול להסתדר גם בלי שירותי תמיכה אלו.

[ השב לזאת ]

Re: הפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/08/2004 - 16:15
על מנת לעשות מעט סדר בדברים, בעיקר לאור חלק מהתגובות.
למען גילוי נאות אציין שאני אחראי על המרכז תמיכה של Red Hat בארץ .

יכול להיות שהרעיון של "באחריות החברה" הוא ערטילאי מבחינתך, אך כמו שציינו לפניי הוא חשוב - בעיקר לסביבה העסקית.
יתרה מזאת , אם צריך שרת לסביבה העסקית , גם אם הוא לא RH יש דבר אחד חשוב שאסור לוותר עליו והוא ביצוע מסודר של עידכון השרת !!! (וזה לא משנה על איזו מערכת הפעלה מדובר ).

המוצר הקרוי Red Hat הוא מוצר הכולל בתוכו 2 רכיבים. הרכיב האחד הוא ה CD (התוכנה) והרכיב השני הוא התמיכה. לפיכך לא קיים שרת של Red Hat בעולם שאין איתו מרכיב תמיכה ולכל הפחות קבלת תיקונים (דרך up2date ), המפיץ עצמו מפרסם אחת לפרק זמן , הנחיות לשלוחות שלו ובהן הגדרות של מה כדאי/ לא כדאי לעשות, מה מותר/אסור לעשות מה גורר אובדן תמיכה מבחינת הלקוח וכיוצ"ב.
לצערי , בגלל חוסר הכרות של חלק מהשוק עם ההגדרות הללו - ישנם ארגונים שמוצאים את עצמם מחוץ להסכמי התמיכה וזאת לאור כך שהם רכשו את המוצר שלא ממפיץ מסודר או שהם רכשו אותו ממפיצי החומרה עצמם (מדובר ביצרני החומרה) , למען הסר ספק , היצרנים של החומרה מוכרים את התוכנה בלבד וללא מעטפת התמיכה וזאת לאור הסכמי OEM עולמיים שקיימים בינם ובין Red Hat .
לצערי, שלא כמו בחו"ל , הסניפים המקומיים של יצרני החומרה חוסכים ולא רוכשים בעבור לקוחותיהם את התמיכה (במרבית הנציגויות הללו בחו"ל הם משאירים בידי הלקוח את הברירה לבחור בתמיכה של Red Hat או בתמיכה של היצרן עצמו בעוד שבארץ הם לא נותנים ללקוחות את הברירה הזו) דבר שמוביל לכל שמרבית השרתים המצויים בארץ והמופצים בארץ כלל אינם זכרים לתמיכה של Red Hat ולפיכך אינם יכולים כלל להיקרא שרתי Red Hat (ראה תחילת ההסבר שלי ) .
ביחד עם זאת כדאי להבחין כי RH מכוונת כרגע אל השוק העסקי, כאדם פרטי , אין שום סיבה שבעולם להשתמש ב RH , פדורה או כל תחליף קהילתי אחר הוא מקובל ומבורך ומתאים למשתמש הביתי לא פחות ואף טוב יותר מהמוצר העסקי.

באופן אישי, למרות שמותר לי לשים שרתי AS מהבוקר ועד הערב, אני עובד עם פדורה ועם גרסאות קהילתיות אחרות - וזה בעיקר בגלל שהמכונות האישיות שלי אינן מתיימרות להיות שרתים קריטיים.

דורון אופק

[ השב לזאת ]

Re: הפצת כחול-לבן מסחרית חדשה המבוססת על RHAS 3(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 31/08/2004 - 14:09
לא דיברת על הצד השלילי של התמיכה: הסכם התמיכה הוא הסכם מגביל למדי. לדוגמה: אסור למשתמש להחליף גרסת קרנל. אין אפשרות להוסיף בצורה נוחה מקורות תוכנה חיצוניים. זה דבר שמאוד מכביד על התקנה קטנה של כמה שרתים.

ישנן לפחות שתי קבוצות משתמשים אשר מספקות חבילות RHEL בנויות מחדש בדומה לשירות החדש של StartCom: קבוצה אחת היא WhiteBox (שמוזכרת באחד הקישורים למעלה) וקבוצה שניה היא CaOS . על מנהל הרשת מוטל עדיין יותר עול ניהולי. הוא עדיין יכול לשכור כל חברה אחרת (בלי שום תלות ותמלוגים לרד־האט) שתספק לו תמיכה.

בכל מקרה, כדאי להסתכל על שני מרכיבי התמיכה שרד־האט מספקת:

1. תחזוקה בסיסית של התוכנה: העדכונים
2. תמיכה טכנית: התאמת תוכנות נוספות, פתרון בעיות, וכו'.

רד־האט לא ממש מאפשרת להפריד בין השניים.

[ השב לזאת ]